الفبای کسب و کار ریچارد برنسون: A ، طرز برخورد

در این کلیپ کوتاه، ریچارد برنسون به توضیح تجربیاتش از اهمیت طرز برخورد در راه اندازی و اداره ی کسب و کار می پردازد. این کلیپ بخشی از مجموعه ای بزرگتر به نام الفبای کسب و کار ریچارد برنسون است که توسط شرکت ویرجین تولید و در کانال یوتیوب آن پخش می شود.

همه ی ما به این موضوع اعتراف داریم که طرز برخورد(Attitude) تاثیر فوق العاده ای روی بازدهی هر کسب و کاری دارد. یک مغازه دار می تواند با ارائه ی طرز برخورد مناسب مشتری ها را به سمت خود جذب کند و با درست کردن رابطه ای دوستانه، آن ها را تبدیل به مشتری های دائمی خود کند. یک رستوران با به نمایش گذاشتن برخورد مناسب از سمت کارکنانش مشتری ها را راضی نگه می دارد و باعث می شود که آن ها تجربه ی خوبشان از آن رستوران را با بقیه به اشتراک بگذارند تا به این ترتیب مشتری های بیشتری جذب آنجا شوند.

ولی اهمیت طرز برخورد تنها در  برخورد با مشتری نیست. کسانی که در محیط کارشان هم طرز برخورد خوبی دارند و با بقیه ی کارکنان رابطه ای دوستانه برقرار می کنند، در محیط کار توجه بیشتری به خود جلب می کنند و سایر افراد علاقه ی زیادی برای کمک به آن ها خواهند داشت. مدیرانی هم که از این اصل پیروی می کنند، کارمندانشان را تشویق می کنند که با علاقه و بازدهی بیشتری برای شرکت کار کنند.

ریچارد برنسون، بنیان گذار گروه ویرجین که دارای بیش از ۲۰۰ شرکت در سطح جهان است، در قسمت اول سری الفبای کسب و کارش تجربیاتش را از اهمیت طرز برخورد مناسب شرح می دهد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *